Tuż po ogłoszeniu kadry swojej drużyny, zjawił się na konferencji reprezentacji Polski w… ampfutbolu. Selekcjoner piłkarskiej kadry Michał Probierz także mocno trzyma kciuki za Biało-Czerwonych, którzy już 2 czerwca rozpoczynają walkę na Euro we Francji.
Polscy ampfutbolowcy mają już na swoim koncie dwa brązowe medale europejskiego czempionatu. Teraz jednak – jak sami podkreślają – poprzeczka ma powędrować nieco wyżej.
– Dwa lata temu dokonaliśmy zmiany sztabu, przyszedł do nas trener Dima Kameko, zasłużony szkoleniowiec futsalu. Chcieliśmy po latach rozwoju dać nowy impuls. Gdy rozmawialiśmy o tej koncepcji, musiał paść cel. Powiedziałem, że celem jest finał tego właśnie Euro. Dwa razy byliśmy w półfinale, a w finale jeszcze nie udało nam się zagrać. Dima powiedział: „jak to, tylko finał ma być celem? Jak już się gra, to walczy się o złoto”. To mnie przekonało, by go zatrudnić. Uważam, że jesteśmy w dwójce faworytów tego turnieju – powiedział na konferencji prasowej prezes Polskiego Związku Ampfutbolu, Mateusz Widłak.
Deklarację tę potwierdza sam selekcjoner. – Plan minimum? Potwierdzić wysoki poziom. Ostatnie mistrzostwa Europy w naszym wykonaniu to brąz i to możemy uznać za cel minimalny, ale prezes już powiedział, że musimy grać o złoty medal. To jest nasz cel. Nie chcę po Euro szukać wymówek, jeśli coś pójdzie nie tak – deklaruje Dmytro Kameko.
Mecze reprezentacji Polski będzie można obejrzeć nie tylko w internecie, na stronie tvpsport.pl oraz aplikacji, ale także na telewizyjnej antenie TVP Sport, która od lat wspiera polski ampfutbol.
– To bardzo gorący okres w naszej stacji, bo oprócz piłkarskiego Euro, możemy dorzucić do tego lekkoatletyczne ME w Rzymie. Historia ampfutbolu na naszej antenie jest dłuższa niż mój staż w redakcji, ale życzymy sobie wszyscy powtórzenia wyniku oglądalności sprzed czterech lat, kiedy mecze Biało-Czerwonych oglądało ponad 400 tysięcy widzów, bo to by oznaczało, że odnieśliście duży sukces – powiedział Jakub Polkowski, wicedyrektor TVP Sport.
Na konferencji prasowej na PGE Narodowym w Warszawie, a więc w domu jedenastoosobowej reprezentacji Polski zjawił się też jej selekcjoner Michał Probierz.
– Gdy zobaczyłem pierwszy raz, jaki poziom prezentujecie i w jaki sposób potraficie zainspirować innych i dodać wiary ludziom, byłem pod ogromnym wrażeniem. Chciałbym oddać wielki szacunek za to, co robicie. To coś niesamowitego, że można pokazać wszystkim wokół, jak dokonywać wielkich rzeczy – podkreślił Probierz.
– W naszym domu trener mówi, że jedzie po mistrzostwo Europy. Chciałbym też tak mówić, bo nie jedziemy jako faworyt. Szacunek dla wszystkich ludzi, którzy pomagają tej dyscyplinie. Trzymam za was mocno kciuki. Jeśli tylko czas pozwoli, będziemy śledzić wasze zmagania. Obyście doszli do upragnionego finału. Z trenerem Kameko możemy sobie przybić piątkę, bo jedziemy na pierwszy wielki turniej w naszej karierze – dodał.
Reprezentacja Polski w ampfutbolu podczas nadchodzącego Euro zagra w strojach firmy 4F, która wyprodukowała unikatową koszulkę, w której zagra nie tylko męska, ale i kobieca reprezentacja Polski podczas jesiennych mistrzostw świata.
Kolejne lata z ampfutbolem grać będzie 4F, ale i również Fundacja 4F Pomaga. W trakcie konferencji prasowej przed Mistrzostwami Europy nie tylko ogłoszono przedłużenie rozpoczętej w roku 2022 współpracy o kolejne 4 lata, ale również zaprezentowano nową kolekcję strojów meczowych, w których już za kilka dni ampfutbliści powalczą o medale Euro, a w listopadzie kobiety o mistrzostwo świata!
Podobnie jak wcześniej, także nowa kolekcja koszulek meczowych została wyprodukowana w całości w Polsce. W trakcie prac projektanci 4F inspirowali się geometrią oraz sztuką Bauhausu, co pozwoliło nadać im nowoczesny i stylowy wygląd. Nieregularne pasy, które stopniowo zanikają, reprezentują ruch i przemianę – kluczowe aspekty w sporcie. Odzwierciedlają jednocześnie elastyczność i innowacyjność, które są nieodłącznymi cechami drużyn ampfutbolowych. W projekcie nie zabrakło elementów narodowych, takich jak dedykowane plisy z flagą Polski. Koszulki wykonane są z lekkiej, przewiewnej dzianiny z wykończeniem hydrofilowym oraz siatką na plecach zapewniającą lepszą cyrkulację powietrza.
– Polski Związek Amp Futbolu imponuje nam swoją organizacją, profesjonalizmem i ambicjami. Jest jednym ze światowych liderów w tej dyscyplinie i stale wytycza nowe kierunki rozwoju. Z podziwem obserwujemy także rozwój samych zawodników, którzy nieustannie udowadniają nam, że granice nie istnieją. Dziękujemy całemu zespołowi Amp Futbol Polska za otwartość na stworzenie kolekcji meczowych o dedykowanym wzorze. To dla nas wyjątkowa współpraca, ponieważ nasza kolekcja powstaje w całości w Polsce, wg oryginalnych projektów i w ścisłej współpracy ze sportowcami. Przez kolejne cztery lata zamierzamy trzymać się już wypracowanych standardów i cały czas podwyższać poprzeczkę – mówi Michał Czechowicz, Sports Marketing & Teamwear Director w OTCF S.A.
4F oraz Fundacja 4F Pomaga wspierają projekty Polskiego Związku Amp Futbolu od 2022 roku. W sprzęcie sportowym polskiego producenta trenują i rozgrywają mecze zawodnicy Junior Amp Futbol, reprezentacji mężczyzn do lat 19, reprezentacji kobiet oraz reprezentacji seniorskiej mężczyzn.
Już od jutra do sprzedaży na stronie internetowej www.4F.com.pl trafią repliki oficjalnych koszulek meczowych reprezentacji Polski w ampfutbolu. Co ważne, cały przychód z ich sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Fundacji 4F Pomaga, która jako Patron wspiera grupy juniorskie i młodzieżowe Amp Futbol Polska. Zachęcamy do kibicowania polskim ampfutbolistom w oficjalnych koszulkach!
Mistrzostwa Europy w ampfutbolu rozpoczną się 1 czerwca. W meczu otwarcia Francja zagra z Ukrainą o godzinie 18:00. Następnego dnia do rywalizacji przystąpią Polacy. 2 czerwca o 12:00 zagrają z Grecją, następnie 3 czerwca o 16:00 ze Szkocją, zaś 24 godziny później z Niemcami. 6 czerwca rozpocznie się faza pucharowa, którą zwieńczy finał 8 czerwca o godzinie 17:00.
Sponsor Główny Reprezentacji Polski: ORLEN
Oficjalny Sponsor: PZU
Ambasador: Robert Lewandowski
Oficjalni Partnerzy: forBET, NAC, PZPN
Partner Techniczny: 4F
Partner Logistyczny: IFB
Partner Dietetyczny: Body Chief
Partner Medyczny: Ottobock Polska
Partnerzy: Pentagon Research, Poczta Polska, Uzdrowisko Ustroń
Dostawca Floty: Grupa Cichy-Zasada
Dofinansowanie ze środków: Ministerstwo Sportu i Turystyki